"Enter"a basıp içeriğe geçin

Kategori: Muhabbetle…

Gitmek isteyenlere – 3

sendenkalan

Üsküdardan Beykoza yürürken sol taraftan gitmelisin. Üsküdar çok güzeldir aslında belki biraz beklemelisin. Gel sağ tarafta senin gibi yalnız kalmış bir Kız Kulesi var şurada. Otur sana bir çay söyliyeyim… Deniz havası iyi geldi sana açıldın, başka deryalara saçıldın… Efkarlanman için şerbettir burası sana karşında Topkapı önünde Kız Kulesi arkanda Üsküdar bastığın heryerde Evliya izi. Çok kalabalığı sevmezsin sen en köşeye geç. Bir çay. Bir çay daha. Sonra bir çay daha… Her yudumda ah edersin bilirim. Her yudumunda ağzın değil yüreğin yanar. Ulan be dersin! Ne olurdu yani! Keşke! Ah be! … Hele dur bakalım…

Hicret

Hicret

Kim Allah yolunda hicret ederse, yeryüzünde gidecek çok yer de bulur, genişlik de. Kim Allah’a ve Peygamberine hicret etmek amacıyla evinden çıkar da sonra kendisine ölüm yetişirse, şüphesiz onun mükafatı Allah’a düşer. Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir. (Nisâ Suresi / 100)

Gidelim dediğimde akla hep nereye sorusu gelir. Nefsim beni bir saniye bile yalnız bırakmadığından kalk gidelim dediğimde hep nereye diye sorar sonrada nefse yenik düşer bi çare halde yerimde sayarım. Gidelim. Nereye diye sorma. Nisa 100’de bahsedilen yere gidelim. İnanıyorsak gitmeliyiz.

Başörtüsü sorununu bu şiir çözmüştür!

Çok büyük ayıp ettiğimin farkındayım ‘Başörtüsü Sorunu’ diyerek ama ne yapalım burası Türkiye ve İslam adına yapılan herşey bir sorun türevi olarak görülüyor. Malum geriliyoruz. Gerçi geriliyormuyuz yoksa gerilmeye yermi arıyoruz onuda anlamış değilim. Olsun şiirlerimiz var bizim sorun değil mesela bu şiir çözdü başörtümüzün sorununu yarın başka bir mevzuu olsa onada bir şiir yazar çözeriz Allah’ın izni ile…