"Enter"a basıp içeriğe geçin

Kategori: Muhabbetle…

Fatih’in Tababet ve Çevreyle ilgili Fermanı

“Ben ki İstanbul Fatihi Abd-i aciz Fatih Sultan Mehmet, bizatihi alın terimle kazanmış olduğum akçelerimle satın aldığım İstanbul’un Taşlık mevkıinde kain ma’lumu’l hudut olan 136 bab dükkanımı aşağıdaki şartlar muvacehesinde vakf-ı sahih eylerim. Şöyle ki: Bu gayr-ı menkulatımdan elde olunacak nemalarla İstanbul’un her sokağına ikişer kişi tayin eyledim.

özledik be

Uzakta olmak çok hatrı sayılır bir sebep değil bir insanı düşünmemek için. Uzakta olanlar daha çok sevilir, daha çok düşünülür… Uzakta olan her zaman yalnızdır bana göre tek başınadır. Uzakta olan hep benden yana biraz gariptir hayatında, uzaktakiler hep gariptir. Gurbet denen yanık türkünün notalarıdır nede olsa onlar. Uzakta olanlar hep özler, özlenmesi gerekirken. Yalnızlık onlar için artık sıradan bir hal olmuştur ve artık yalnızlığa aşıktır onlar. Çaylarını iki kişi içtiklerinde dünyanın en mutlu insanı olabilen yalnızca uzaktakilerdir. Uzakta olanı her zaman düşünür burada olan. Uzakta olan hep tenhadadır. Yağmurda. Karda. Kışta. Yalnız bir kıyamette.

Hayati İnanç – Akmedrese

Hayatiinanc

Güzel insanları görünce insanın derdi tasası kalmıyor.
Güzel insanlarla bir olunca dünyanın ne kadar boş olduğunu ne kadar sahte olduğunu daha net tatbik edebiliyorsun.
Hayati İnanç hocamızda böyle mübarek bir hocamız! Allah’ın izni ile ilk kez görme, yanında sohbetini dinleme fırsatı bulduk. Kendisine ”hocam sizi istanbuldan dinlemeye gelmişler” denildiğinde kendisi bize dönerek ”hastaydım şayet gelemeseydim size karşı çok mahçup olacaktım” dedi ve biz bin kere daha anladıkki hocamızın ekranlardaki o hoş sadası yüz yüze geldiğinizde daha bir sıcak daha bir samimi…

ah ulan ah…

Karadenizde bir şey var ama ne olduğunu bilmiyorum. Türküsü, insanı, kokusu, haritadaki yeri bile beni çağırıyor. Haziran’da oradayım Allah’ın izniyle. Şimdiden hazırlıklara başladım bile. Karadenizde bir bardak içecek çayınız varsa karmatenin bu türküsüyle birlikte içebiliriz.

Yollar her zaman beni bekler.